Szkoła Podstawowa im. ks. prof. Józefa Tischnera w Rogoźniku

Sobota, 2021-01-16

Imieniny: Mascelego, Walerii

XII Rajd Rodziny Szkół Tischnerowskich w Domosławicach

27 września bieżącego roku cała nasza klasa wraz z panem Robertem Barczakiem udała się na rajd.

W czwartek rano ok. 8:20 wsiedliśmy do busa, w którym byli już uczniowie  z Ratułowa  i wszyscy wyruszyliśmy do Domysławic. Na miejscu byliśmy ok. 10:30. Rozdano nam koszulki i identyfikatory oraz wskazano salę, która miała tymczasowo zastępować nam sypialnię. Wzięliśmy prowiant i wraz z drugą grupą pojechaliśmy do Wytrzyszczki. Tam przepłynęliśmy promem przez rzekę Dunaj i znaleźliśmy się w miejscowości Tropia. W Tropi zwiedziliśmy zabytkowy kościół. Autokar zawiózł nas z powrotem do Wytrzyszczki i stamtąd szliśmy na piechotę pod górę, aż doszliśmy do rynku w Czchowie, gdzie spotkaliśmy burmistrza, zwiedzieliśmy jeszcze jeden kościół i basztę. Później odbyła się gra terenowa w rynku, którą niestety przegraliśmy. Ok. 18:00 wróciliśmy do szkoły. Zjedliśmy obiadokolację, a następnie mieliśmy chwilę czasu na rozwiązanie zadań. Po 30 minutach zebraliśmy się wszyscy w sali gimnastycznej, gdzie odbyło się kilka konkursów. Następnie mieliśmy zorganizowaną  dyskoteka, która skończyła się ok. 22:00, więc wróciliśmy do naszej sali. Długo jeszcze się śmialiśmy i wygłupialiśmy , aż w końcu zmęczeni zasnęliśmy po 2:00 w nocy.

Następnego dnia wstaliśmy ok. 7:00 i udaliśmy się na śniadanie. O 9:15 rozpoczęła się Msza Św. w kościele w Domosławicach. Później całą grupą poszliśmy do Melsztyna. Tam zwiedziliśmy ruiny zamku i zapaliliśmy znicze na grobach żołnierzy, którzy polegli podczas I wojny światowej. Ok. 13:00 byliśmy z powrotem w szkole. Spakowaliśmy się i znów zebraliśmy się w sali gimnastycznej. Tym razem jednak, aby się pożegnać, bo rajd dobiegał końca. Każda szkoła otrzymała pamiątkowe zdjęcia i nagrody. Po pożegnaniu wsiedliśmy do busa, by wyruszyć w drogę powrotną do Rogoźnika.

Na rajdzie bardzo nam się podobało i liczymy na to, że w kolejnych latach młodsze klasy będą bawić się równie dobrze na takim wyjeździe jak my.