Szkoła Podstawowa im. ks. prof. Józefa Tischnera w Rogoźniku

Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy

Rajd Tischnerowski

Reportaż Dawida Kwaka kl. VI[...]

W dniu 27 października w godzinach porannych 2 osoby z klasy piątej i 3 osoby z klasy szóstej pod opieką pana Roberta wyjechały do Krakowa na kolejny już dwudniowy Rajd Tischnerowski. Podróż do Krakowa minęła sprawnie.

Pierwszym miejscem do którego zawitaliśmy była Szkoła Podstawowa nr 153 w Krakowie – organizator rajdu, gdzie nas serdecznie powitano. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do autokaru, który zawiózł nas do miejscowości Rabsztyn przy Olkuszu. Tam wzięliśmy udział w polowej Mszy św. z innymi uczestnikami rajdu oraz zwiedziliśmy zamek. W południe wyruszyliśmy na trasę rajdu. Na początku myśleliśmy, że będzie to krótki spacerek, a potem okazało się, że przeszliśmy ponad 10 km. Z Rabsztyna bowiem przeszliśmy przez Januszową Górę aż do Jaroszowca. Byliśmy bardzo zmęczeni, lecz dotarliśmy do celu. Po tej wyczerpującej wędrówce pojechaliśmy autokarem do hotelu „Planeta” w Charsznicy, gdzie spędziliśmy noc. Byliśmy zachwyceni tym hotelem. Wieczorem mogliśmy skorzystać z kąpieli w basenie. Noc minęła spokojnie, wszyscy dobrze się wyspali i czuli się wypoczęci.

Po modlitwie i śniadaniu ponownie wyruszyliśmy na trasę, tym razem z Pieskowej Skały do Ojcowa. Trasa ta była krótsza od wczorajszej. Po dotarciu na miejsce autokar zawiózł nas do Szkoły Podstawowej, do Krakowa gdzie zjedliśmy obiad i pożegnaliśmy organizatorów. Następnie udaliśmy się do Rogoźnika w drogę powrotną do domu. Oczywiście nie mogliśmy się obejść bez tak zwanego przez nas „Maka”.

Ten Rajd Tischnerowski bardzo się nam podobał i właściwie nie możemy doczekać się już następnych wyjazdów.